Ambassadörer för sysselsättningskrav i offentlig upphandling
Upphandlingsmyndigheten har utsett ett antal ambassadörer för sysselsättningskrav i offentlig upphandling. Ambassadörerna ska hjälpa till att utveckla och sprida kunskap om offentlig upphandling som arbetsmarknadsverktyg.
De organisationer som har utsetts till ambassadörer har erfarenhet av att använda upphandling som ett arbetsmarknadsverktyg. De jobbar aktivt med sysselsättning genom offentlig upphandling och har egna rutiner och ett strukturerat arbetssätt för detta. De kan också ha erfarenhet av reserverad upphandling för att öka sysselsättningen.
Ambassadörernas roll är att verka som förebilder och lärande exempel och sprida kunskap. De ska dela med sig av sina erfarenheter och kunna vara rådgivande i frågor om sysselsättningskrav. Genom nätverket ska de också kunna inspirera och lära av varandra för att utveckla arbetssätt och rutiner ytterligare.
Det här är våra ambassadörer
Arbetsförmedlingen
Kontakt: Ellenore Gustafsson
Botkyrka kommun
Kontakt: Ewa Hedman
Upphandlingscenter Falun Borlänge regionen
Kontakt: Karolina Gistö (inköp)
Göteborgs stad
Kontakt: Sami Thuresson (arbetsmarknad), Anna Jansson (inköp)
Helsingborgs kommun
Kontakt: Magnus Nilvér
Luleå kommun
Kontakt: Josefine Hallin
Malmö kommun
Kontakt: Anna Sonnsjö Andersson
Stockholms stad
Kontakt: Patrik Tengberg
Sveriges Television
Kontakt: Emma Ryman
Söderhamns kommun
Kontakt: Marie Emilsson
Trafikverket
Kontakt: Catarina Fällström Jacobsen
Umeå kommun
Kontakt: Pia Wangberg
Örebrobostäder
Kontakt: Matilda Zimmerman